Miért nem sikeres sok Facebook hirdetés a pontos célzások ellenére?

Hirdetőként a Facebook nagyon izgalmas terület. Ilyen személyre szabott, szuper pontos célzást még soha nem lehetett elérni egyetlen csatornán sem.
De akkor mi az oka annak, hogy a remek lehetőség ellenére mégis sok a hatástalan hirdetés? Sokaktól hallom: „megpróbáltam, de nem működik”. Mi lehet a hiba? Mit rontunk el? Lássuk!

 

Hamarosan megmondom , hogy szerintem mi a válasz, de előtte egy kis kitérő.
Az utóbbi időben több marketinges szakmát illető panasz is érkezett be hozzám. Úgy tűnik, hogy a foci mellett, ma már a marketinghez is mindenki ért.

Mitől sikeres a marketing?

A marketingben fontos a kreativitás, fontosak a jó ötletek, de ez még nem minden. A marketing jóval több ennél. Némely tanácsadó azt gondolja, hogy elegendő pár új ötletet adni az ügyfélnek és a többivel nem is kell foglalkozni. Ha szöveget kell írni, akkor felbérelnek egyetemistákat, akik úgy is ráérnek effélékre. A Facebook kezelést is bármelyik informatikában ügyes vagy neten jártas unokaöccs meg tudja csinálni.

Hát kérem szépen a sikeres, hatékony marketing egyáltalán nem ez. A helyes és tudatos marketing képes megváltoztatni a cégedet és komoly szakmai hírnevet tud biztosítani. A tudatos marketing mögött stratégia kell, hogy legyen. És most vissza a Facebook hirdetésekhez.

Egy idevágó példa. Sokan próbálgatják a Facebook hirdetéseket. Nem is csoda, hiszen ennél költséghatékonyabb hirdetési megoldást nehéz találni egy kkv-nak. Én is úgy gondolom, hogy érdemes vele foglalkozni. Ám egyáltalán nem mindegy a hogyan. A Facebook marketing nem egyenlő a Facebook hirdetéssel. Ha csak hirdetek, hirdetek, hirdetek és persze sebészi pontossággal célzok, még egyáltalán nem garantált a siker.

Többen kérdezték tőlem kétségbeesetten, hogy miért nem működik a FB hirdetés annak ellenére, hogy extra pontosan be tudja azonosítani a célközönséget.

Sok vállalkozó tapasztalhatja:

  • nem jönnek megrendelések
  • nem jelentkeznek a képzésre, tanfolyamra, kezelésre
  • nem veszik meg a terméket

Ha ilyenkor kicsit mögé nézünk, egyből láthatjuk, hogy a hirdetések mögött általában nincs stratégia, nincs tudatos előre tervezés.

Miért nem működnek a hirdetések?

Mert a megszólított célközönség, még nem kész a vásárlásra, rendelésre. Egy tanfolyamra való jelentkezéshez például elszántság is kell, információ és bizalom. Egy hirdetés még nem elég, hogy mindez kialakuljon benne, és elkötelezett legyen.
Másik probléma az lehet, hogy mennyire tudatosult benne az, hogy az ő problémájára megtalálta-e a megoldást. Sokszor sok időnek kell eltelnie ahhoz, hogy a célközönség eljusson a probléma felismerésétől a megoldás megvásárlásáig.

Hogyan érjük el az „én is akarok egy ilyet” „kész vagyok a vásárlásra” állapotot?

  • El kell érni, hogy az érdeklődő akarja. Pl. A Google Adwords hirdetéseknek pont ez a lényege: az érdeklődő kezdeményezi a keresést, megoldást keres a problémájára. Ha Google Adwords hirdetéssel leválogatom azokat, akik ezt maguktól keresnek, akkor van egy olyan közönségem, akiket garantáltan érdekel a téma. Érdemes ezeknek hirdetni a megoldást.
  • Gyűjthetek rajongókat, és utána, amikor már jóban vagyunk, akkor hirdethetek nekik.
  • Hírlevél feliratkozóknak is lehet hirdetni, akik már jól ismernek és megbíznak bennem.
  • Olyanoknak is hirdethetek, akik részt vettek egy eseményen.

Lényeg, nem bárkinek hirdetek, hanem céltudatosan, olyannak, aki vásárlásra előkészített állapotban van.
Amikor marketingről beszélünk akkor nem csupán FB beállításról van szó, hanem nagyon is komoly marketing vevőszerző stratégiában kell gondolkodni. és ez az, amihez pedig nem igaz, hogy mindenki ért.

 

Szilágyi Tímea
www.mikromarketing.hu

Share Button

A cikkben szereplő fotó forrása: pixabay.com